perjantai 21. lokakuuta 2016

Body shame


Häpeänkö minä omaa vartaloani?
Kyllä!

Body shame (Oman vartalon häpeäminen) on yleinen ongelma, sanoisinko että 100% ihmisistä häpeää jotain vastalossaan: Hiuksia, Rintoja, Jalkoja, Käsiä yms.

Nykyajan maailmassa on vaikea sopeutua joukkoon ja tuntea itsensä kauniiksi kun pitäisi olla iso perse, isot rinnat ja mahdollisimman pieni vyötärö.
Kaiken pitää olla ''täydellistä'' mutta totuus on että täydellistä ei ole oikeasti olemassa.

Kyllä vihaan omaa vartaloani ja tiedän että ''kauneus on sisäistä'' mutta alitajunnassa on se että: olen liian lihava, pitää laihduttaa, agh inhoan itseäni kun söin leivonnaisen jne.
jos totta puhutaan olisin oikeasti paljon onnellisempi jos olisin laihempi.. sillä olen juuri ja juuri ylipainoisen rajoilla ainakin viime lääkärikäynnin punnituksen mukaan josta on toki kyllä jo aikaa, käytän siksi löysiä vaatteita sillä en uskalla näyttää muotojani ja läskejäni.

Kyllähän minulle ihmiset sanovat että en ole lihava mutta he eivät oikeasti nää minun vartaloani, vatsaani ja reisejä, sillä jos et paremmin tietäisi ja näkisit vatsani voisi luulla että olen raskaana, mutta ei se on vain läskiä.

Olenko yrittänyt laihduttaa?
Olen.
Laihdutus yritykseni ovat aina epäonnistuneet sillä masennuksen, sydänsurujen, huonojen päivien ja kuukautisten aikana olen sortunut herkuttelemaan joskus vähemmän ja joskus enemmän.. sitten siitä on tullut huono omatunto ja ahdistus.. sitten taas syödään.. sitten taas kuntoillaan yms..

Masennuksen aikana on oikeasti todella vaikea laihduttaa varsinkin jos pitää makeasta.
Asiaanhan auttaisi itsekuri mutta aina on se: vielä yksi, tämä on viimeinen.
Taustalla ovat myös geenini, lihoan todella helposti ja minulla on huono aineenvaihdunta (vanhempani ja sukuni ovat suurin osa ylipainoisia tai hieman lihavia)

Olisi korkea aika ryhdistäytyä tarttua näistä läskeistä kiinni ja vihdoinkin olla onnellinen omassa kehossa ja minulla se tarkoittaa sitä että laihdutan ja saan enemmän lihaksia sillä se todella tekisi minut onnelliseksi.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti